22 februari 2017

Missa inte webbdagarna!

Genom ett samarbete mellan Sveriges Marknadsförbund och IDG:s Webbdagarna kan medlemmar i Sveriges Marknadsförbund och de lokala marknadsföreningarna delta i årets upplaga av Webbdagarna till specialpris.
Digitaliseringen och digitala strategier blir alltmer centrala frågor i de flesta företag. För många marknadsförare har det också inneburit att deras arbetsuppgifter har ändrats, samtidigt som det finns en oro för att inte ha tillräcklig kompetens för dessa nya uppgifter. Det framgick av den stora undersökning om marknads- och kommunikationschefers roll, ansvar och inflytande i företagen, som United MInds genomfört och som presenterades av Ingela Stenson på Tendensdagen i höstas.

Webbdagarna drar fulla hus, så det gäller att boka biljetter i tid. Foto: IDG Webbdagarna
Webbdagarna drar fulla hus, så det gäller att boka biljetter i tid. Foto: IDG Webbdagarna

Men, för deltagarna på Webbdagarna 21-22 mars kan många frågetecken räknas ut.  Webbdagarna har sedan starten 2005 blivit Skandinaviens största och viktigaste event och mötesplats för dem som arbetar med digitala kanaler – marknadsförare, kommunikatörer, digitala strateger, projektledare med flera.
””Landskapet för marknadsförare är otroligt komplext idag. Vår ambition är att erbjuda både inspiration i bredare perspektiv och konkreta råd och verktyg för jobbet med digitala kanaler”, förklarar Katarina Strömberg, som är Webbdagarnas moderator.”
”Vi har fyra fokusområden i år. Det är Tillväxt, Samarbete, Interaktion och Digital transformation”, tillägger hon.
Katarina Strömberg är moderator på Webbdagarna. Foto: IDG
Katarina Strömberg är moderator på Webbdagarna. Foto: IDG

Ett stort antal, både svenska och internationella, auktoriteter kommer att tala om frågor som: sociala medier, AI, digitala strategier, design, ROI och smart marknadsföring.
Dessutom arrangeras workshops och seminarier i ett antal ämnen. Där är platserna mycket begränsade så det gäller att vara ute i tid för att få plats.
Medlemmar i Sveriges Marknadsförbund och i de lokala marknadsföreningarna får delta i evenemanget till specialpriset 7 950 kronor plus moms. Anmälan kan göras HÄR. Medlemmar i Sveriges Marknadsförbund anger VIP-koden SveMarknad. Medlemmar i lokalföreningar anger sin förenings förkortning som VIP-kod (alltså MiS, MiM och så vidare).
Hela programmet, information om talarna, med mera finns HÄR.