Brush Up – träffa våra rådgivare och få snabb uppdatering:

Brush Up 2020

BRUSH UP  – fräscha upp dina kunskaper

20 februari 2020

Kl 09.00 – 12.00

Ditt företag har 5 fribiljetter

Effektiv och snabb uppdatering från Sveriges Marknadsförbunds experter.

Passa på att få kunskap på flera viktiga områden från Sveriges Marknadsförbunds rådgivare.
Experterna har 20 minuters talartid därefter finns det tid för frågor. Konferencier är vd Francesca O’Brien Apelgren

 

Ny Skärmklipp17jan

 

BRUSH UP  – fräscha upp dina kunskaper inom

 

Varumärkesposition och utveckling

Peter Wissing_Bild PW

Peter Wissing är senior konsult med en tydlig inriktning på varumärke och utveckling av varumärken på olika marknader. Han samarbetar med flera av Sveriges allra starkaste varumärken. Peters insikter ger en samsyn runt varumärkets aktuella position i målgrupperna, vilket gör det enklare att sätta varumärkesmål. Målen blir konkreta och enkla att kommunicera i hela företagets organisation. Peters analyser stannar sällan där utan går vidare med varumärkets operativa egenskaper, t ex prisnivå, kvalitet och service. Egenskaper som i sin tur påverkar målgruppens syn på varumärket och den upplevelse varumärket ger. Dessa operativa egenskaper är något som du som varumärkesägare kan arbeta vidare med och utveckla, så att den övergripande varumärkespositionen utvecklas positivt.

 

Juridik –  marknadsrättsfrågor

Monique vt 2016 (2)

Monique Wadsted är en av landets främsta advokater när det gäller upphovsrätt, yttrandefrihet och reklam. Monique arbetar bl.a. med varumärken, domännamn, reklamgranskningar, tryck- och yttrandefrihet, upphovsrättslicenser, internetkontrakt, sponsorkontrakt m.m. samt andra juridiska frågor kopplade till de branscher hon arbetar med.

 

 

 

 

 

Byrå- och mediaval

Gunilla

Gunilla Bergh har med sina 30 år i kommunikationsbranschen, varav 14 år på olika reklambyråer, en gedigen erfarenhet. Hon är en av Sveriges ledande byråvalskonsulter och utbildare med fokus på bättre samarbeten, systematisering av processer och upphandling av kommunikation. Resultatet av hennes konkreta arbetsmetoder är implementerade på en rad internationella och nationella koncerner.

 

 

 

Content marketing – digitala medier

Karin Zingmark

Karin Zingmark är rådgivare med fokus på att facilitera förändring inom digital kommunikation och ledarskap. Karin var tidigare marknadschef på Microsoft i Sverige och införde där ett nytt sätt att jobba med kommunikation anpassat efter den digitala kundresan. Fokus låg på att nå kommersiella mål i form av nya affärer och intäkter.
Dessförinnan arbetade Karin många år i mediebranschen, bla på Viasat och MTG.

Karin har hjälpt ett stort antal företag, både små och stora, och är dessutom en flitigt anlitad föreläsare och utbildare. Karin har skrivit boken Maxa Snacket som var en av böckerna nominerade till Årets Marknadsföringsbok 2017.

 


Jobbcoachning

SJER

Erik Sjögren, rådgivare, diplomerad coach med lång erfarenhet från mediebranschen. Leder gruppaktiviteter och är webbinarie-ledare med fokus på Ansökningshandlingar, Linkedin, Presentationsteknik etc. Lång erfarenhet inom HR, marknad, kommunikation. Har en stor skopa social kompetens, naturlig fallenhet och ett genuint intresse för mötet med människor. Får energi av samtal som öppnar nya dörrar både vad gäller den personliga utvecklingen, karriärutveckling, ny yrkesprofil och/eller branschbyte.

 

 

 

Digitala Strategier, Mätningar och Analysverktyg

Rufus Lidman är en av Europas ledande digitalstrateger.
Han har varit verksam som strategikonsult inom digital marknadsföring och försäljning för några av världens mest kända varumärken, som Samsung, Mercedes, IKEA, Electrolux och SEB 

 

 

 

BRUSH UP – KUNSKAPSDAGEN
Dag: 20 februari 2020
Tid: 09-00 – 12.00
Plats: Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, Stockholm
Kostnadsfritt: 5 biljetter per företagsmedlem. Först till kvarn

Anmälan är bindande
Platsen kan överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se.
Vid avbokning senare än 1 vecka innan el vid utebliven närvaro utgår avgift på 495 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.

 

Har du en fråga redan nu?

Kontakta gärna våra rådgivare om du har behov av rådgivning och har en marknadsföringsfråga – varmt välkommen!
Sveriges Marknadsförbunds rådgivare