11 december 2018  ·  Medlem

Lucköppning av KANTAR SIFO Frida Wentzel

Lucköppning av KANTAR SIFO

Vår medlem Frida Wentzel från KANTAR SIFO har öppnat lucka i Sveriges Marknadsförbunds adventskalender och däri fanns boken Employer Branding – Så bygger arbetsgivare starka varumärken.

Tack, vad roligt att vinna en bok! Och dessutom om ett superintressant ämne.
Under det här året har det blivit extra mycket läsning, då jag vid sidan av jobbet gått en fem månaders kurs i digital marknadsföring. Jag läser en hel del för att hålla mig uppdaterad, artiklar via flera sociala forum, men även genom att vara på seminarier och delta i nätverksträffar. Sedan har jag också förmånen att jobba inom ett ”kunskapshus” där vi är duktiga på att dela kunskap och insikter internt, men såklart också via många av de rapporter vi gör både lokalt och globalt.”

Frida

Frida Wentzel är Marknadschef på KANTAR Sifo

KANTAR SIFO
Kantar Sifo, tidigare TNS Sifo är ett svenskt företag som utför marknadsundersökning, medie- och opinionsundersökningar. Sifo grundades 1954. 2009 bytte företag namn till TNS Sifo, efter att ägaren WPP köpt upp det internationella ägarbolaget TNS. (med det nordiska dotterbolaget TNS Gallup). I september 2016 bytte företaget namn till Kantar Sifo
Experter inom innovation, varumärkeshantering, kommunikation, konsumentaktivering, employer brand, organisation, ledarskap  och kundrelationer hjälper uppdragsgivarna att identifiera, optimera och aktivera centrala framgångsfaktorer. Vi är en del av Kantar, ett av världens ledande företag vad gäller insikter, analyser och konsulttjänster.

Boken Employer Branding – Så bygger arbetsgivare starka varumärken – läs mer här
Boken belönades för Årets Marknadsföringsbok 2018
Baksidestext: Hur gör man för att bli en attraktiv arbetsgivare, med ett varumärke som människor vill leva och utveckla? Hur gör man det på en spelplan som kräver helt nya beteenden och kommunikationsstrategier av dig som arbetsgivare?Den här boken ger dig nya insikter om vad smarta arbetsgivare gör för att attrahera, behålla och tända glöden hos de människor som bygger kundupplevelsen och organisationens framgång.Följ med på en resa in i det nya employer branding-landskapet. Se hur arbetsgivare använder kulturen som varumärke, säljer verksamhetens själ och tydliggör varför människor ska gå till jobbet. Boken bygger på intervjuer, undersökningar och aktuell forskning om hur arbetsgivare – oavsett bransch, storlek och inriktning – kan få medarbetare med olika ålder, bakgrund och utbildning att trivas tillsammans på arbetsplatsen. Lyckas du med detta får du ett starkt employer brand!

 

Lucköppning av Nordic Morning

Häromdagen fick vår medlem Gunnar Berenmark från Nordic Morning öppna Sveriges Marknadsförbunds adventskalender och i luckan fanns boken Bang for the Buck.

”Tack för den fina boken – den kommer att gå vidare på stafett här så snart jag läst ut den”. Sveriges Marknadsförbund önskar Gunnar och kollegor på Nordic Morning trevliga decemberdagar och en skön jul så småningom.

Gunnar Berenmark

Gunnar Berenmark är Creative Director på Nordic Morning Sweden och arbetar med konceptutveckling, varumärkesdesign och marknadskommunikation i både digitala och fysiska miljöer.

Nordic Morning
Nordic Morning creates digital experiences that transform businesses. We are 320 passionate people driving change for the largest enterprises and brands in the Nordics by building and running their Digital Growth Engines. Our ways of working helps companies become customer-centric by combining our capabilities within business transformation, service design, technology, data driven marketing and content. www.nordicmorning.com

 
Boken Bang for the Buck – läs mer här
Boken belönades för Årets Marknadsföringsbok 2017
Baksidestext: Många hävdar att gammelmedias tid är förbi och att digitala kanaler är framtiden. Är det så? Svaret finns i förståelsen om vilka marknadsföringsinvesteringar det är som ger mest effekt. Frågan är hur vi jämför sälj med varumärkesbyggande utan att jämföra äpplen och päron. I Bang for the buck får läsaren en guidning i det som alltid kommer att vara gemensamt för alla kanaler kundens hjärna. Det är först när alla mätvärden kan bilda en helhet som de kan jämföras och ge oss insikter om vad varje enskilt varumärke bör satsa på.

Vilket medlemsföretag får öppna nästa lucka? Håll utkik!

Vemfåröppna