Föreningarna:

Årets marknadsförening

Varje år utser Sveriges Marknadsförbund den lokala marknadsförening som utmärkt sig lite extra under året som gått.

Sveriges Marknadsförbund önskar ett stort grattis till Årets Marknadsförening 2016 som är: Marknadsföreningen i Stockholm!

Motiveringen är:
Detta pris går till en Marknadsförening som driver den digitala utvecklingen med medlemmarnas bästa för ögonen. Denna lokala Marknadsförening kompetensutvecklar sina medlemmar via seminarier, workshops, paneldebatter, erfarenhetsnätverk, kurser etcetera. Denna lokala marknadsförening erbjuder i snitt 4-5 programaktiviteter i veckan. Medlemmarna har en palett av aktiviteter inom marknadskommunikationens olikas discipliner att välja mellan.
Denna förening kommunicerar med sina medlemmar IRL på aktiviteterna samt digitalt via olika sociala medier såsom Twitter, LinkedIn, Facebook och Instagram. Dessutom skickas ett digitalt nyhetsbrev ut en gång i veckan.
Marknadsföreningen i Stockholm med VD Francesca O’Brien Apelgren och Ordförande Elisabeth Trotzig med personal och ledamöter är väl värda att få utmärkelsen som Årets Marknadsförening 2016.

Kriterier

Föreningen skall visa medlemsnyttan och verksamheten skall uppvisa utmärkta resultat. I arbetet skall nytänkande och kreativitet känneteckna den dagliga verksamheten.

Tidigare vinnare

2015 – Marknadsföreningen i NordostSkåne
2014 – Marknadsföreningen Gotland
2013 – Marknadsföreningen Gävleborg
2012 – Marknadsföreningen Halland
2011 – Marknadsföreningen Västerås
2010 – Marknadsföreningen Helsingborgsregionen