10 december 2016  ·  Artikelarkiv

Hur förräntas ditt reklamkapital?

Fy för reklam, är en ryggmärgsreflex hos många. Men riktigt bra reklam är inte bara välkommen, den kan till och med vara efterlängtad. För några år sedan studerade docent Sara Rosengren Ica-reklamen, tillsammans med några kolleger på Handelshögskolan i Stockholm. De ställde slumpvis två varianter av samma fråga till två grupper konsumenter: ”Vad tycker du om Icas reklamsåpa?” respektive ”Vad tycker du om Icas tv-såpa”. Sara Rosengren har etablerat uttrycket ”reklamkapital”… Det visade att om ordet ”reklam” fanns med i

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält