15 maj 2018  ·  Artikelarkiv

Framtidens byrå: Mer plats för kreativiteten

Digitalisering och AI kan ta över datainsamling och stora beräkningar. Det ger tid över för kreativitet och strategi. Digitaliseringen har redan påverkat både marknadsavdelningar och kommunikationsbyråer och utvecklingen fortsätter. Den spelar stor roll för både yrkesroller och samarbetet mellan företag och byråer. Anders Welin på Bohmans Nätverk, kan se att digitaliseringen kommer att ha stor påverkan på både byråernas jobb, kompetensbehov och bemanning. Bohmans Nätverk, som vi tre tillfällen tidigare tagit fram rapporter om ”Framtidens Marknadsorganisation”, har nu också gjort

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält