Laddar evenemang

« Alla evenemang

Varumärket och medarbetarna – Uppsala

13 Okt kl 07:30 - 09:00

Ett varumärke blir aldrig starkare än dess medarbetares handlingar och beteende

Kjell Dahlin är retorikexpert, författare, utbildare och föreläsare. I sin föreläsning beskriver han vilken oerhörd kraft retoriken har när man möter andra människor. På ett intelligent, igenkännande och humorfyllt sätt berättar Kjell hur du lyckas med din kommunikation.

Kjell Dahlin vill belysa retorik från ett nytt perspektiv då många av de gamla tankesätten att använda retoriken ofta är förlegade. Att bli bättre i sina kundmöten, service, storytelling eller i det personliga mötet är något Kjell närmare beskriver i sin föreläsning. Med konkreta och igenkännande exempel visar han hur retoriken kan användas när du bemöter människor, övertygar kunder, stärker företagets varumärke och när du vill ”sticka ut” och bli ihågkommen.

Kjell Dahlin är fil kand. i retorik, utbildare, föreläsare och författare. Han har bland annat skrivit den hyllade boken ”Popretorik – Upplevelsekommunikation som övertygar”, som vann bland annat ett hedersomnämnande i tävlingen ”Årets ledarbok”. Kjell har även lång och bred bakgrund som spänner över områdena försäljning, bemötande, service, HR och marknadsföring, vilket gör att han har många erfarenheter att ösa ur. Han har även under 20 år arbetat med kommunikations-och attitydfrågor inom näringslivet.

Kjells föredrag kan beskrivas som smart, lärorikt och underhållande och innehåller såväl stora perspektiv som konkreta tips på hur du blir bättre i din kommunikation och retorik. Med målet att ge sina åhörare den perfekta mixen av aha-upplevelser och idéinjektioner har han blivit en mycket uppskattad talare över hela Sverige.

Detaljer

Datum:
13 Okt
Tid:
07:30 - 09:00
Event Categories:
,
Webbplats:
http://www.miuppsala.se/program.aspx#.WYQ_Ba2HKjg

Arrangör

Marknadsföreningen i Uppsala
Webbplats:
http://www.miuppsala.se/

Plats

Clarion Gillet
Uppsala,
+ Google Map