Laddar evenemang

« Alla evenemang

  • Evenemanget har varit.

Kurs: Sociala Medier B2B

12 Jun kl 09:00 - 15:00

Sociala Medier för B2B – så gör du succé

Grundkurs i Sociala Medier för B2B-företag – att undvika de vanligaste felstegen och hellre skapa en röd tråd för företagets närvaro i sociala medier.

De flesta B2B-företag har vid det här laget insett vikten av att ha en närvaro på sociala medier. Samtidigt är det lika många företag som aldrig ställt sig frågan om man verkligen bör finnas i alla kanaler och publicera samma innehåll överallt. Har du koll på i vilka kanaler era målgrupper faktiskt finns? En närvaro i de sociala medierna bör förankras i en strategi tillsammans med en operativ process, där du alltid vet vad som ska publiceras var och hur du mäter ert innehålls framgång.

Under denna heldagsutbildning får du lära dig hur du skapar en röd tråd i företagets närvaro på sociala medier, i rätt kanaler med innehåll som attraherar era målgrupper. Du lär dig hur du undviker de vanligaste felen och upprättar strategier som ska stötta de övergripande affärsmålen, i en smidig process med full kontroll.

Heldag 12 juni 2018 (09:00-15:00)

Sociala medier är idag en strategiskt viktig del av ett företags marknadsföring och kommunikation. Genom att allokera både budget och resurser till dessa kanaler ökar möjligheten att påverka organisationens resultat positivt. I denna utbildning hjälper vi er att inkorporera sociala medieplattformarna i verksamhetens olika delar, alltid med strategisk höjd och enligt tydliga och mätbara mål.

 

Några saker du kommer att lära dig på utbildningen:

  • Utvecklingen – Sociala medier då, nu och imorgon
  • Hur du hänger med
  • Hur det berör dig som B2B-företag
  • Vikten av att ha ett strategiskt tänk
  • Att sätta mål och KPI:er
  • Att bygga varumärke och skapa lojalitet
  • Att använda sociala medier till dialog och krissituation
  • Exempel på B2B-företag som har lyckats
  • De främsta sociala medier-kanalerna
  • Hur väljer man?
  • Vilka är relevanta för dig som B2B-företag?
  • För- och nackdelar med varje kanal
  • Att få resultat och följa upp
  • Köpt media – vilka möjligheter finns?
  • Att allokera budget
  • Att analysera, optimera och mäta resultat
  • Att skapa innehåll för sociala medier
  • Att ha klara processer och roller
  • Hur du når dina målgrupper
  • Hur du undviker att vara ”för tråkig” för sociala medier

 

 

kursledare_lisastrompedersen-dingle-218x300-1

Kursledare är Lisa Strøm Pedersen, Head of Social Media Operations och utbildare på digitalbyrån Esatto (www.esatto.se). Lisa jobbar dagligen med en rad stora B2B-varumärken, deras sociala medier-strategier, närvaro och resultat. Hon har de senaste åren hjälpt B2B-företag att vara först ut att agera och lyckas med nya sociala medier-koncept som till exempel Social Selling. Hennes breda kunskaper inom marknadsföring, digitalt och sociala medier gör att hon kan hjälpa dig att se helheten i nya koncept och ge dig praktiska exempel som du på en gång kan integrera i din affärsverksamhet.

Varmt välkommen!

Dag, Tid och plats
12 juni 2018, kl 09:00 – 15:00
Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, Stockholm

 

 

Detaljer

Datum:
12 Jun
Tid:
09:00 - 15:00
Event Categories:
,
Webbplats:
http://www.svemarknad.se

Arrangör

Sveriges Marknadsförbund

Plats

Sveriges Marknadsförbund
Nybrogatan 34, 114 39,
+ Google Map