Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Kurs: HR & Marknad – hur och varför de ska samarbeta

fredag, 30 augusti, 2019kl09:00 - 16:00


HR + Marknad i samarbete

Heldag 30 augusti kl 09.00 – 16.00

Välkomna till en inspirerande och insiktsfull kursdag för er som ska eller redan arbetar tillsammans på marknad och hr-avdelning.

Samarbetet mellan HR och Marknad är oerhört viktigt men hur man ska gå tillväga och på vilket sätt man ska arbeta mot sina gemensamma mål? Tips, strategier och tankar ges för att få en gemensam agenda och för att ökad förståelse att det här är ett viktigt ämne och dessutom nödvändig och lönsamt!

Olika professioner i företaget har ofta starka identiteter – och de skapar och upprätthåller bilder av varandra som gör det svårare att skapa en sammanhållen bild av företaget och vad det står för. När samarbetet mellan HR och marknadsföring inte fungerar är det särskilt allvarligt! Det är de båda som hanterar företagets två viktigaste grupper: medarbetarna och kunderna. Att spänningar mellan professioner uppstår är inte konstigt – men de får inte stå i vägen för de omfattande samarbetsmöjligheter som HR och marknadsföring har.

Båda arbetar aktivt med företagets varumärke – både som identitet och den extern kommunikationen – och ju mer transparent världen blir, desto mer flyter dessa båda roller samman.

Varför ska HR och marknad samarbeta? Svaret är självklart, men kan vara svårsmält: genom att integrera HR och marknad kan varumärkeskommunikationen bli smartare och mer effektiv.

Inte minst i relation till nya generationer medarbetare och kunder är uppfattningar om ett företag i relation till medarbetare och kunder alltmer integrerade.

Att kommunicera smart och enhetligt är helt nödvändigt i vår tid, som kännetecknas av att många försöker nå ut i det allt tätare marknadskommunikationslandskapet.

Under kursen lär du känna grunderna i hur varumärken fungerar, genuint underbyggd Employer Branding och smart marknadskommunikation – med många exempel från olika sammanhang.

UR INNEHÅLLET

  •  Företagets olika professioner och roller – spänningar och samarbetsmöjligheter
  •  Företagets varumärke – identitet och extern kommunikation
  • Varför ska HR och marknad samarbeta?
  • Varumärken
  • Förstå nya generationer
  • Kommunicera smart och enhetligt.

KURSLEDARE

Anders Parment, ek.dr., är forskare och lärare vid Stockholm Business School. Han har skrivit ett tiotal böcker om varumärken och Employer Branding samt flera böcker och många artiklar om olika generationer på arbetsmarknaden. Anders fick 2018 priset Årets Marknadsföringsbok för boken Employer Branding så bygger arbetsgivare starka varumärken”, skriven tillsammans med Anna Dyhre och Hieronymus Rony Lutz. Anders känner väl till hur HR och marknadsföring fungerar, separat och tillsammans. Anders är Chief Science Officer hos rekryteringsföretaget Humble Executive.

 

 

Dag: 30 augusti
Tid: kl 09.00 – 16.00
Plats: Hos Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, Stockholm

Varmt välkommen!

Anmälan är bindande

Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy

Detaljer

Datum:
fredag, 30 augusti, 2019
Tid:
09:00 - 16:00
Evenemang Kategorier:
,
View Evenemang Website

Arrangör

Plats