Laddar evenemang

« Alla evenemang

Frukostklubben & Mässa, Tema: Kommunikation – Halland

30 Nov kl 06:45 - 09:00

Konsten att göra intryck. Vad är det som gör att vi gillar och känner förtroende för vissa personer, varumärken eller organisationer? Angela Ahola, doktor i psykologi, vet vad det är som avgör om andra väljer att samarbeta med dig, köpa av dig, anställa dig eller inleda en relation med dig. Varje gång du träffar en ny person använder du information från alla sinnen. Du utvärderar om du tror att ni kommer att komma bra överens eller om det är bäst att hålla avståndet. På samma sätt bedömer även andra dig. Kunder, rekryterare, anställda, partners, konkurrenter och den du just träffat på en dejt. Vi behöver förstå och veta hur andra uppfattar oss – samtidigt behöver vi i en mer rörlig och global värld snabbt bedöma andra.

Vem ska vi anställa? Vilka personer bildar de mest innovativa och effektiva arbetslagen? Vilken är den bästa förhandlingsstrategin med personen på andra sidan bordet? För alla dessa beslut är korrekta bedömningar av andra människor en nyckelfaktor.

En humor- och energifylld föreläsning med många aha-upplevelser samt baserad på neuropsykologi och socialpsykologi. Det sammanflätat med dagens kommunikationstrender, sociala mediabeteende och köpbeteendeforskning. Konsten att göra intryck heter Angelas nysläppta bok som du har möjlighet att köpa på Frukostklubben.

Detaljer

Datum:
30 Nov
Tid:
06:45 - 09:00
Event Categories:
,
Webbplats:
https://mih.nu/event/frukostklubben-30-november

Arrangör

Marknadsföreningen i Halland
Webbplats:
www.mih.nu

Plats

Halmstad Arena
Halmstad,
+ Google Map