Laddar evenemang

« Alla evenemang

  • Evenemanget har varit.

Frukostklubb och mässa, Tema: Varumärke

8 Nov kl 06:45 - 09:00

Hatahat – en kärleksaffär! Aldrig tidigare har vi varit så sociala på nätet som idag. Två av tre svenskar använder sociala medier dagligen via mobilen. En siffra som fortsätter stadigt – i alla åldrar. Samtidigt uppges en tredjedel av de unga ha utsatts för nätkränkningar det senaste året.  I arbetet mot ett kärleksfullare internet samarbetar Telia med Friends bland annat genom deras kampanj #hatahat. Telia var först ut i Sverige och i världen med att erbjuda fri surf på de mest populära medietjänsterna Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Twitter och Kik – utan att surfmängden påverkas – men bara om man lovar att vara schysst. Hur tänker en av Sveriges största annonsörer kring barn, reklam och internet? Hur gick det till när man arbetade fram kampanjen #hatahat? Och vad har kampanjen resulterat i?

Inspirerande föreläsning med Lars Axelsson som i 30 år varit framgångsrik på reklam-, design- och varumärkesbyråer. Lowe Brindfors, DDB, Brand Union m fl. Nu satsar han på att stärka Telias varumärke och är marknadschef för Telia Sverige sedan 1.5 år.

Detaljer

Datum:
8 Nov
Tid:
06:45 - 09:00
Event Categories:
,
Webbplats:
https://mih.nu/event/frukostklubben-8-november

Arrangör

Marknadsföreningen i Halland
Webbplats:
www.mih.nu

Plats

Halmstad Arena
Halmstad,
+ Google Map