Laddar evenemang

« Alla evenemang

Årets Marknadsföringsbok utses

2 Dec kl 15:00 - 17:00

Vilken blir Årets Marknadsföringsbok ?


Vinnaren koras 2 december

Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen vänder sig till yrkesverksamma marknadsförare och kommunikatörer. Priset delas ut årligen, sedan 1991.
Årets Marknadsföringsbok 2018 blev boken Employer Branding – så bygger arbetsgivare starka varumärken.

Bild Årets Marknadsföringsbok2018
Sveriges Marknadsförbunds vd Francesca O’Brien Apelgren delar ut pris till Årets Marknadsföringsbok 2018: Employer Branding – så bygger arbetsgivare starka varumärken. Författare: Anders Parment, Anna Dyhre och Hieronymus Rony Lutz Förlag: Studentlitteratur. Hedersomnämnade bok blev: Yrke Influencer. Författare Linda Hörnfeldt. Förlag Bromberg. Bild från prisutdelningen 2018

Event Årets Marknadsföringsbok 2019

Program

Inledning av Sveriges Marknadsförbunds vd Francesca O’Brien Apelgren

Juryns ordförande  Sara Rosengren, professor Handelshögskolan i Stockholm berättar om kriterierna för Årets Marknadsföringsbok

Årets Marknadsföringsbok Hedersomnämnande koras

Föreläsning av författaren till hedersomnämnande bok

Mingel med förfriskningar

Vinnare av Årets Marknadsföringsbok 2019 koras

Föreläsning av författaren till vinnarboken 2019

Varmt välkommen, fritt för medlemmar!

rets-Marknasdföringsbok-300x176

Jury

Bild1

Ordförande:
Sara Rosengren
, professor vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm

Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren,
vd på Sveriges Marknadsförbund

Henning Robach, kursledare inom marknadsföring på IHM

Johan Hagberg, universitetslektor och docent i  i marknadsföring vid Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet

Carin Wikström, marknadschef  Teknologisk Institut AB

Sofia Ulver,  docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet

Nominerade böcker 2019:

Den digitala omställningen: Strategier och perspektiv
Simon Beyer, Roos & Tegnér

Digital Passion
Frida Boisen, Harper Life

Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer
Staffan Ekengren, Liber

Förändringsprincipen – Skapa en kultur av förändring och omvärldsanalys
Bobo af Ekenstam, Pär Lager, Sanoma utbildning

Hållbar sponsring – En handbok för idrotten med teori, tips och inspiration
Magnus Berglund, Frans Fransson, Birdie förlag

Lass is more 4 steg till ökad lönsamhet genom nya målgrupper
Tatiana Butovitsch Temm, Camilla Tonnqvist Palmertz, Liber

Lönsam affär – Framgångsfaktorer för butik
Torbjörn Elbe, Liber

NU: Strategisk improvisation – Ledarskap för samhällsaktörer,
Jesper Falkheimer, Katarina Gentzel Sandberg, Roos & Tegnér

Regler i en ny reklamvärld,
Shideh Goodarzi, Sven Olsson, Olivia Otterstedt, Marcus Rönne, Jakob Rönnerbäck, Joakim Sunding, Jure Förlag

Supertrenderna
Henrik Larsson-Broman, Peter Siljerud, Markus Ejenäs, ProSales

Ta betalt – hur pris påverkar allt
Hermann Simon, Andreas Jonason, Felix Mörée, Mondial

Varmt välkommen, fritt för medlemmar!

Dag: 2 december
Tid:
kl 15.00 -17.00
Plats: Sturegatan 15, Stockholm

Noshow debiteras

Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet till annika@svemarknad.se
Platsen kan överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se.
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 395 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.

Detaljer

Datum:
2 Dec
Tid:
15:00 - 17:00
Event Categories:
,

Arrangör

Sveriges Marknadsförbund

Plats

Årets Marknadsföringsbok, Sturegatan 15
Sturegatan 15, Stockholm, Sverige
+ Google Map