Laddar evenemang

« Alla evenemang

Årets Marknadsförare: Trygghetshjälte – Uppsala

31 Aug kl 11:30 - 13:00

När Länsförsäkringar Uppsala fyllde 170 år för ett par år sedan, firades jubileet med att instifta ett pris som går tillbaka bolagets ursprung: Tillsammans gick gårdar på landet ihop och bildade så kallade brandstodsbolag, där den som drabbades fick ekonomiskt stöd för återuppbyggnaden efter branden. Denna tanke om ett bolag som ägs av sina kunder, som verkar det lokala samhället och bidrar till trygghet, tillit och utveckling utgör än idag grunden för Länsförsäkringar.

Syftet med ”Trygghetshjälte” är att lyfta fram och ge stöd till människor och projekt som bidrar till att göra andra människor tryggare. Vem och vad som kan komma ifråga är medvetet brett formulerat, och processen att utse vinnarna är öppen för alla att delta i; Nomineringen är fri, och när finalisterna är utsedda, kan vem som helst rösta.

För marknadsföraren finns mycket att lära: ”Trygghetshjälte” är väl förankrat i bolagets vision, affärsidé och värdegrund. Kommunikationen bygger nästan uteslutande på sociala medier. Utöver Länsförsäkringars egna kanaler, fick exempelvis finalisterna alla en egen film att sprida digitalt i sina nätverk. Filmerna visades över 120 000 gånger på Facebook och Instagram under kampanjperioden och fler än 6.000 röster lades på tävlingens hemsida!

Ulrika Hedman är norrländskan och skidåkaren som flyttade söderut för att jobba med försäkringar. Sedan 2015 är hon vd på Länsförsäkringar Uppsala. Tillsammans med de som kläckte idén och skapade ”Trygghetshjälte” berättar hon historien om ett av de mest framgångsrika koncept baserat på sociala medier som skapats i länet, och delger nyttiga erfarenheter av vad som ger framgång i digitala kampanjer.

Detaljer

Datum:
31 Aug
Tid:
11:30 - 13:00
Event Categories:
,
Webbplats:
http://www.miuppsala.se/program.aspx#.WYQ_Ba2HKjg

Arrangör

Marknadsföreningen i Uppsala
Webbplats:
http://www.miuppsala.se/

Plats

Clarion Gillet
Uppsala,
+ Google Map