Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Almedalen: Snuvas den äldre generationen på de digitala jobben?

tisdag, 3 juli, 2018kl14:15 - 15:00

Paneldebatt

På Dagens Medias scen, Hamnplan, Almedalen
När samhället förändras i snabbt takt ställer det allt större krav på hur företagen uppträder och verkar.  Vilken är marknadsförarens roll i detta, idag och i morgon? 
Konkurrensen blir tuffare för de flesta företag, digitalisering, internationalisering, e-handel och kompetensbrist påverkar deras utvecklingsmöjligheter. Marknads- och kommunikationsavdelningarna spelar en allt viktigare roll för att stärka konkurrenskraften, både bland kunder och medarbetare. Hur ska marknadsavdelningarna klara morgondagens utmaningar och sin egen kompetensförsörjning? Vilka kompetenser kommer att behövas? Hur ska marknadsförare och kommunikatörer arbeta för att företagen ska verka och uppträda samlat och integrerat? Behövs fler marknadsförare i ledningsgrupper och styrelser?

Snuvas den äldre generationen på de digitala jobben?
Var går gränssnittet marknad/kommunikation/HR/IT/sälj? Vilken kompetens behövs och efterfrågas på marknads- och kommunikationsavdelningarna respektive på kommunikationsbyråerna?

Francesca-Obrien-Apelgren-SMF-300x169-300x169-2

Moderator: Francesca O’Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund

I panelen:
carola-ahlstrom-maatta-stor

Carola Määttä, kommunikationsdirektör Polismyndigheten

Christina Hammer

Christina Hammer, grundare Hammer & Hanborg

JoachimBerntzon_mindre

Joachim Berntzon, vd Berntzon & Bylund

Linda_Palmgren_edited-1

Linda Palmgren, fd United Influencers

oskar Rydman

Oscar Rydman, senior relationship manager LinkedIn Norden

Ulrika Lyth

Ulrika Lyth, marknads- och kommunikationschef Unionen

Dag: 3 juli
Tid: 14.15 – 15.00
Plats: 204, Hamnplan, Visby, Dagens Medias scen, Almedalen

Almedalsguiden

 

 

 

Detaljer

Datum:
tisdag, 3 juli, 2018
Tid:
14:15 - 15:00
Evenemang Kategorier:
, , ,

Arrangör

Plats