28 november 2017  ·  Nyheter

Carin Fredlund belönad i WIM Journalist of the Year Award

Carin Fredlund, som är chefredaktör för Sveriges Marknadsförbunds tidning, Trender & Tendenser, belönades nyligen med ett WIM Journalist of the Year Award.

Carin Fredlund belönades vid WIM:s ceremoni i London. Foto: Arteh Creative
Carin Fredlund belönades vid WIM:s ceremoni i London. Foto: Arteh Creative

 

Priset delades ut i London av det brittiska närverket WIM, Women in Marketing. Nätverket etablerades 2004 av brittiska Ade Onilude, som menade att det fanns ett behov att stärka kvinnors möjligheter inom marknadsföringssektorn och att bättre ta tillvara på deras kompetens.  WIM skulle vara ett forum för professionell utveckling och nätverkande. Bland annat genom årliga konferenser som tagit upp en rad ämnen som exempelvis etisk marknadsföring, kreativitet, varumärkesutveckling och mångfald samt global marknadsföring.

Sedan 2010 har WIM också delat ut utmärkelser till (framför allt kvinnliga) marknadsförare inom en rad olika kategorier. I år blev WIM Awards internationella och ytterligare ett antal kategorier tillkom, bland annat Journalist of the Year, där Carin Fredlund belönades med ett av fyra priser.

Juryn motiverade priset på detta sätt: ”Juryn är imponerade av Carin Fredlunds bevakning av och tankeväckande synvinklar på mycket provocerande och aktuella områden”.

Vill du också läsa Trender & Tendenser beställ en prenumeration här.