Seminarium 13 maj: Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer

Träffa Staffan Ekengren författare till boken:

Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer

Boken tilldelades ett hedersomnämnande för Årets Marknadsföringsbok 2019 av Sveriges Marknadsförbund.

 

Varmt välkommen 13 maj kl 17.30 – 19.00

Carin Wikström, juryledamot i Årets Marknadsföringsbok inleder seminariet.
Hur du får redaktionell kommunikation att hända på riktigt i vardagen?
Bli inspirerad och hämta information och idéer hur man bygger sitt eget mediehus.
Hur man tar makten över innehållet i sina kanaler och vilken strategi som krävs för att leda en sådan förändring.
Staffan Ekengren kommer att berättar hur han på ett handgripligt och framgångsrikt sätt byggt upp Scanias inhouseredaktion. Rätt använd kan en egen redaktion bli en stark muskel i företags och myndigheters kommunikationsarbete, särskilt i en tid när innehållsarbetet går hand i hand med en snabb utveckling av digitala kanaler.
Staffan Ekengren som är Head of Scania Newsdesk har många års erfarenhet av redaktionellt arbete. Han har tidigare arbetat som journalist och redaktör inom både dagspress och radio, samt varit presschef på ICA-gruppen.
hedersomn2_1950       foljarna-forst-redaktionell-metod-for-kommunikatorer
Bilden: Staffan Ekengren författare till boken Följarna först; redaktionell metod för kommunikatörer samt vd Sveriges Marknadsförbund Francesca O’Brien Apelgren.
Foto: Carina Englundh

 
Varmt välkommen! Fritt för medlemmar!
Dag: 13 maj 2020
Tid:  kl 17.30 – 19.00
Plats: Hos Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, Stockholm

Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet till annika@svemarknad.se
Platsen kan överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 395 kr ex moms.
Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.