2 december 2019  ·  Alla

Årets Marknadsföringsbok TA BETALT! Hur pris påverkar allt

Årets mottagare av den prestigefyllda utmärkelsen Årets Marknadsföringsbok 2019 är författarna Hermann Simon, Andreas Jonason och Felix Mörée som skrivit boken Ta betalt – Hur pris påverkar allt. Förlag Mondial

vinnare 4_1941

Årets Marknadsföringsbok 2019:
TA BETALT! Hur pris påverkar allt

ta-betalt-hur-pris-paverkar-allt   Årets Marknasdföringsbok

 

Årets hedersomnämnande 2019 går till Staffan Ekengren som skrivit boken Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer. Förlag Liber.

hedersomn2_1950

Årets hedersomnämnande 2019:
Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer

 

foljarna-forst-redaktionell-metod-for-kommunikatorer

 

 

Alla_1913

Prisutdelningen 2 december: Från vänster: Sara Rosengren  juryordförande Årets Marknadsföringsbok, Carin Wikström jurymedlem Årets Marknadsföringsbok, Felix Mörée och Andreas Jonason författarna till Årets Marknadsföringsbok 2019,  Staffan Ekengren  författare Årets hedersomnämnande, Francesca O’Brien Apelgren vd Sveriges Marknadsförbund

 

Mingelbilder ihop_Skärm
Mingelbilder från 2 dec event Årets Marknadsföringsbok 2019

 

Pressrelease
Årets Marknadsföringsbok 2019 är Ta betalt! Hur pris påverkar allt 

Årets mottagare av den prestigefyllda utmärkelsen Årets Marknadsföringsbok 2019 är författarna Hermann Simon, Andreas Jonason och Felix Mörée.

Årets hedersomnämnande 2019 går till Staffan Ekengren som skrivit boken Följarna först redaktionell metod för kommunikatörer.

Francesca O’Brien Apelgren, vd för Sveriges Marknadsförbund delade idag ut de prestigefyllda priserna.  Priserna delades ut på Sturegatan 15 i Stockholm.

Sveriges Marknadsförbund har sedan år 1991 delat ut priset Årets Marknadsföringsbok. Prisets syfte är att premiera god marknadsföringslitteratur.

Juryns motivering för årets pristagare lyder:

  • Som Årets Marknadsföringsbok 2019 har juryn utsett boken ”Ta betalt – hur pris påverkar allt” av Hermann Simon, Andreas Jonason och Felix Mörée. Författarna beskriver på ett tydligt sätt med många relevanta exempel prisets effekt och betydelse för en verksamhets affär. Juryn uppfattar att boken ger ett bidrag till hela affärsmannaskapsområdet, dvs. kunskaper och kompetenser för att bedriva effektiva affärsverksamheter. Boken är lättläst och överskådlig och det är juryns uppfattning att den erbjuder värdefulla insikter oavsett läsarens bakgrund och roll. Förlag Mondial.

 

  • Juryn har också valt att tilldela boken ”Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer” av Staffan Ekengren ett hedersomnämnande. Staffan utvecklar och beskriver på ett relevant sätt det nya media- och kanal-landskapets förutsättningar.  Boken är välskriven och pedagogiskt upplagd och juryn rekommenderar boken till alla som bättre vill förstå och utveckla sin egen kommunikation i dagens medielandskap. Förlag Liber.

Dessa författare är värdiga vinnare”, säger Sara Rosengren professor vid Handelshögskolan i Stockholm tillika juryns ordförande för Årets Marknadsföringsbok som delas ut av Sveriges Marknadsförbund.

För mer information kontakta Francesca O’Brien Apelgren, vd för Sveriges Marknadsförbund. Francesca O’Brien Apelgren mb 070-6606067.

– – – – – – – – – – –

Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare. Priset delas ut årligen, sedan 1991.

Läs mer om tidigare vinnare