15 oktober 2016  ·  Artikelarkiv

Ändrade styrkeförhållanden i Apoteksbranschen

Apotek Hjärtat har idag passerat Apoteket AB, som Sveriges starkaste apoteksvarumärke enligt Swedish Brand Awards. Men nätapoteket Apotea flåsar dem i nacken. Evimetrix delade ut Swedish Brand Awards ut för 14:e gången i slutet av september. Drygt 5 000 personer har betygsatt 500 varumärken i 36 kategorier, utifrån en mängd kriterier. Det starkaste varumärket, total sett i mätningen är Ikea (som även vann sin kategori). En intervju med Ikeas marknadschef Patrik Nygren-Bonnier publicerades i samband med prisutdelningen på Sveriges Marknadsförbunds hemsida.

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält