28 augusti 2018

Medlemsintervju Paloma in Sweden AB

Vi ställer några frågor till Camilla Carlgren Berg delägare i företaget Paloma in Sweden AB.
Paloma har produkter och verktyg för att skapa nyhetsbrev och Marketing Automation

Camilla Berg
Camilla Carlgren Berg, delägare Paloma in Sweden AB

Innan sommaren pratade alla om GDPR; har det lugnat ner sig nu?
Det har lugnat ned sig avsevärt. Det var väldigt intensivt där ett tag. Vi har fortfarande en del kunder som hör av sig och vill göra rätt och det ser vi bara som någonting positivt.
Hur arbetar ni själva med GDPR?
Vi har utvecklat våra produkter med funktioner som stöder GDPR-lagen, vilket vi lagt många utvecklingstimmar på. Vi har haft en intern workshop med advokat från Glimstedt Falun samt upprättat nya interna rutiner och processer.
Varför ska man anlita er? Berätta om er verksamhet.
Vi har två produkter – Paloma och Magnet. Paloma för nyhetsbrev/marketing automation och Magnet där du skapar snygga anmälningssidor för olika typer av evenemang. Vi har en nära dialog med våra kunder och utvecklar ständigt våra produkter utifrån deras feedback. Vi har funnits i över 10 år och är en pålitlig leverantör med service och support utöver det vanliga! Vi ligger mellan 97-100% på vår supportnöjdhet och vårt NPS (Net Promotor Score) ligger runt 60, vilket är väldigt bra.
Varför är ni medlemmar i Sveriges Marknadsförbund?
Vi har samarbetat med Sveriges marknadsförbund sedan vi startade bolaget 2007. Det har känts naturligt eftersom vi har flera gemensamma intressen.

Ses vi på Tendensdagen den 11e oktober?
Självklart! Fyra personer från Paloma kommer till Tendensdagen, det ser vi fram emot.