10 april 2017  ·  Artikelarkiv

Delicato fikar efter vänner på sociala medier

När Delicato såg över sin varumärkesstrategi ökade deras fokus på sociala medier. Delicato har under flera år uppmärksammats för sin reklam med en busig glimt i ögat. 2007 fick de guldägg för annonsen ”Garanterat fritt från fullkorn” och fler priser har följt. Delicato är familjedrivet med rötter från sent 40-tal, och ett typiskt svenskt, mellanstort företag. ”Precis där man inte vill vara”, som vd Jörgen Bergqvist uttryckte det på seminariedagen Bang for the Buck för några veckor sedan. Delicatos vd,

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält